tiistai 25. syyskuuta 2012

Nuorten kulutuskäyttäytyminen Kiinassa

Like the Beetle, people and things with a cute look, shape or style - including shoes, pets and cellphone covers - are becoming increasingly popular among younger Chinese people, mainly those born between the late 1970s and the 1990s.
http://europe.chinadaily.com.cn/china/2012-09/25/content_15779604.htm

Nuorison kulutuskäyttäyminen poikkeaa Kiinassa vanhemmista ikäluokista. Kulutusyhteiskunta on Kiinassa varsin nuori. Vanhemmilla ikäpolvilla Kiinassa oli varsin ankeat olot.

Nykykiinan kuluttaja muokkaa koko maailman kulutusta, koska Kiina on maailman suurin markkina monissa kulutushyödykkeissä (kännyt, tietokoneet, autot jne). Kiinalaisella kuluttajalla ei ole samanlaista kulutuskäyttäytymisen mallia päässään kuin muualla eli kiina on mahtava mahdollisuus luovalle markkinoijalle.
http://europe.chinadaily.com.cn/china/2012-09/25/content_15779605.htm

http://europe.chinadaily.com.cn/business/2012-09/24/content_15777443.htm

http://europe.chinadaily.com.cn/china/2012-09/25/content_15779513.htm

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti